در حال انتقال به بانک ... processing...

عوارض برنزه کردن پوست با سولاریوم

02 مرداد 1401 | 16:20

عوارض برنزه کردن پوست با سولاریوم

برنزه شدن پوست با سولاریوم و عوارض جبران ناپذیر آن

سازمان بهداشت و خدمات انسانی تحقیقات در زمینه سرطان، اشعه ماورا بنفش را از خورشید و منابع مصنوعی، مانند بسترهای برنزه کننده و لامپ های خورشیدی عواملی سرطان زا شناختند و (ناشی از سرطان) اعلام کرده اند. تحقیقات نشان می دهند که نور UV سولاریم می تواند منجر به ملانوما شود و با یک خال خوب شروع می شود که در حال پیشرفت به ملانوما است را افزایش دهد.

عوارض برنزه شدن

تجهیزات برنزه کننده داخلی، که شامل همه منابع نور مصنوعی، از جمله تخت خواب، لامپ ، مهتابی، اتاقک، و غیره است، اشعه های UVA و UVB را منتشر می کند.

خطرات برنزه شدن با سولاریم

مقدار اشعه تولید شده در سولاریم شبیه به خورشید است، و در برخی موارد ممکن است قوی تر باشد.

شواهدی از مطالعات متعدد نشان داده است که قرار گرفتن در معرض اشعه UV از دستگاه های برنزه همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست است و طبق آنچه در بخش سلامت آدم و حوا می خوانید محققان تخمین می زنند که سولاریم ممکن است باعث افزایش 400000 برابری سرطان پوست شود.

میزان بالای ملانوما در میان زنان جوان در مقایسه با مردان جوان ممکن است به دلیل استفاده گسترده از سولاریم باشد. استفاده از سولاریم قبل از سن 35 سالگی می تواند خطر سرطان پوست، مرگبارترین شکل سرطان پوست را تا 59 درصد افزایش دهد.

زنانی که کم تر از 30 سال دارند، شش برابر بیشتر احتمال ابتلا به سرطان پوست را دارند. تحقیقات نشان می دهد حتی افرادی که پس از سولاریم و یا در معرض نور خورشید می سوزند در معرض خطر افزایش ملانوما هستند.

حتی یک جلسه سولاریم می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد افزایش دهد. برنزه کردن در سولاریم قبل از سن 24 سالگی خطر ابتلا به سرطان سلول کارسینوما را در سن 50 سالگی افزایش می دهد.

هزینه برآورد شده برای درمان سرطان پوست مربوط به سولاریم برابر با 343.1 میلیون دلار در سال است که منجر به از بین رفتن 127.3 میلیارد دلار در طول عمر افراد آسیب دیده است.

مطالعات نشان داده اند که قرارگیری در معرض اشعه UV در سولاریم به DNA سلول های پوست آسیب می رساند. قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه UV در دستگاه های برنزه کننده می تواند منجر به پری زود رس ، سرکوب سیستم ایمنی، و آسیب چشمی، از جمله آب مروارید  و سرطان پوست شود.

 

خطرات برنزه کردن با نور مستقیم آفتاب

آفتاب سوختگی  از عوارض برنزه شدن:

آفتاب سوختگی یکی از بارزترین علائم بودن در معرض تابش UV و آسیب پوست است.آفتاب سوختگی، معمولاً با سرخ شدن و پوسته شدن (معمولا پس از چند روز) رخ می دهد،یک شکل از آسیب های پوستی کوتاه مدت است.

چرا این اتفاق می افتد:

هنگامی که اشعه ماورا بنفش به پوست شما می رسد، به سلول های روی پوستتان آسیب می رسانند. در پاسخ به این، سیستم ایمنی شما جریان خون را به مناطق متاثر افزایش می دهد. افزایش جریان خون چیزی است که باعث آفتاب سوختگی می شود و پوست را گرم می کند.

در همان زمان، سلول های آسیب دیده پوست مواد شیمیایی را آزاد می کنند که پیام هایی را از طریق بدن ارسال می کنند، تا زمانی که به عنوان یک احساس سوزش دردناک از مغز ترجمه شوند. 

گلبول های سفید خون که به حفاظت شما از عفونت و امراض، حمله و حذف سلول های آسیب دیده پوست کمک می کنند. این فرآیند از بین بردن سلول های آسیب دیده است که ممکن است باعث خارش پوست شوند

چگونه بی ضرر پوست خود را برنزه کنیم ؟ 

می‌خواهید برنزه كنید؟ اما تردید دارید كدام راه بهتر است. مهم این است كه هر قدر به روش‌های دیگر برای برنزه كردن رنگ پوست‌تان علاقه داشته باشید به گفته متخصصان پوست هیچكدام بی‌ضرر‌تر و بهتر از استفاده از لوسیون، ژل و اسپری‌های اتو برنز نیست. پس اگر تصمیم گرفته‌اید رنگ پوست‌تان را تغییر بدهید، بهتر است سراغ سولاریوم و آفتاب گرفتن‌های طولانی نروید و برای استفاده از محصولاتی كه معرفی می‌كنیم كمی تحقیق كنید. این محصول بدون كمترین آسیب پوست شما را به رنگ دلخواه‌تان در می‌آورد.

برنزه کننده و هایلایتر صورت و بدن هدی بیوتی

 

افرادی كه پوست‌های سفید و روشن دارند معمولا برای گرفتن آفتاب و تغییر رنگ پوست خود مردد هستند. چرا كه خوابیدن طولانی مدت زیر نور آفتاب پوست آنها را قرمز و به اصطلاح آفتاب‌سوخته می‌كند. پس اگر شما هم به همین دلیل از تغییر رنگ پوست‌تان منصرف شده‌اید نگران نباشید، برنزه کننده و هایلایتر صورت و بدن هدی بیوتی ضمن تغییر رنگ پوست به رنگ دلخواه‌تان، محافظت بسیار زیاد پوست در برابر آفتاب را تضمین می‌كند.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آدم و حوا است.

پیشگیری و بیماری